Epäsuorat ansaintamallit
Suorat ansaintamallit ovat yrityksen ansaintamalleja, joissa yritys saa tuloa suoraan myymällä tuotteita tai palveluita. Tällaiset ansaintamallit ovat yleensä hyvin yksinkertaisia ja suoraviivaisia, ja niiden tarkoitus on tarjota asiakkaille tuotteita ja palveluita sekä saada maksu niiden [...]
Uudistumiskyky ja uudistumiskyvykkyys
Viime vuodet ovat olleet erityisen hankalia ja vaikeasti ennustettavia monelle yritykselle. Usealla meistä on huoli yrityksensä tulevaisuudesta, ensikuun sähkölaskusta mutta myös tulevien vuosien kilpailukyvystä. Löytyykö sinulta valppautta tunnistaa muutoksen merkkejä ja taitoa hyödyntää niitä omassa [...]
Muutoskykyisin selviää – ei vahvin tai viisain
Charles Darwinin väitetään sanoneen, ettei se ole lajinsa vahvin tai viisain, joka selviytyy, vaan se, joka on kaikkein muutoskykyisin. Liekkö tästä johtuu, että me kaikki haluamme muuttua, mutta kukaan meistä ei halua että meitä muutetaan. [...]
Suunnanmuutos – Me muutamme suunnan
Olemme vuosien varrella kehittäneet professori Marko Vänskän osaamispääomasijoittamisen toimintamallia ja tapaa Suomeen. Tehneet termin tutuksi siten, että kaikki toimijat tietävät jo sen käsitteenä. Terminologia on levinnyt myös julkisten rahoittajien kuten Business Finlandin ja ELY-keskuksen [...]
Hyvä Pitch – Näin rakennat hyvän Pitch-esityksen
Aikaisemmassa postauksessa Pitch & Pitchaus – Mikä on pitch ja pitchaus? käsittelin perusterminologiaa ja sitä miksi pitch on tärkeä. Samalla lupasin kirjoittaa seuraavan tekstin siitä, mikä on hyvä pitch ja miten hyvä pitch rakentuu. [...]
Pitch & Pitchaus – Mikä on Pitch ja Pitchaus?
Viimeisten vuosien aikana olemme kouluttaneet pitchausta sadoille yrityksille ympäri Suomea ja tehneet kymmeniä pitchejä. Emme kuitenkaan vieläkään ole löytäneet keinoa, miten yritykselle pystytään ennalta kertomaan miksi ja miten tärkeä hyvin tehty pitch on. Liian usein [...]